Nouhouuu jullie halen me helemaal naar beneden met die demotiverende berichten=(! =P
Ik vind het zelf meer voordeel dan nadeel hebben voor kicks, ik voel me een stuk ''losser'' en beweeg wat soepeler!
Verder train ik gewoon nog op sprongkracht @ de sportschool voor exposiviteit, samen een top combi dacht ik zo=D!
De combinatie zeker top! maar ik had het meer over het statische rekken

Als je dynamisch rekt en daarnaast je sprongkracht in acht houdt dan kan je leniger worden zonder al teveel complicaties.
Mijn vraag/idee was meer of dat je die lenigheid daadwerkelijk nodig had met het tricken, en of dat het niet ten koste zal gaan van je explosieve kracht. Maar omdat je die goed traint zit dat laatste wel goed

over het rekken:
Zorg dus voor een goede warm up en probeer je zelf niet zo ver mogelijk door te duwen in 1 keer maar ga in korte repetitieve bewegingen een stukje verder naar de grond en sta weer op. Zo behoudt je de spanning in je spier EN zal je leniger worden op een functionele manier.

so keep on the good work!
ps, Mark, lenigheid is een vaststaand iets, lenigheid is de mate waarin je 1 punt van je lichaam naar een ander punt van je lichaam toe kunt bewegen. En als je spieren maar een beperkte lengte hebben dan kan je er niet meer lengte uit halen. Al zou je er aan gaan hangen, dit zal enkel leiden tot een scheur in de spier. Mensen zijn ook niet leniger in een coma. In een coma zijn mensen welliswaar "slap" maar ook bij hen zal je niet een been in de nek kunnen leggen zonder iets te breken of te laten afscheuren. In feite worden mensen gedurende de coma steeds dunner en stijver omdat ze hun lijf niet gebruiken.
-> use it or lose it principe