Volgens mij is het niet noodzakelijk om een spagaat te kunnen om een mooie kick te kunnen schoppen.
Over het algemeen kicken jullie niet het plafond raak terwijl jullie rechtop staan maar maken jullie een buiging in jullie heupen waardoor de beweging vanuit je heup (en dus je gewricht) komt ipv vanuit je spieren.
Bekijk die trickers maar eens in filmpjes en je zal zien dat er vrijwel altijd een compensatiebeweging optreed zoals buiging van de heup, rug of het andere been
Daarbij is statisch rekken absoluut niet functioneel voor de explosieve kracht die er nodig is bij het tricken. Een spier haalt zijn kracht door samen te trekken. Hoe meer spieren er samen trekken hoe krachtiger de spier. Als je nu die spier langer gaat maken en alle spanning er uit haalt zal je minder explosief zijn omdat de spier er langer over zal doen om samen te kunnen trekken en je dus teveel kracht verliest.
Ook voor een effectieve trap (geen idee of dat een doel is bij het tricken xD) heeft lenigheid weinig nut. Wederom omdat lenigheid vrijwel altijd ten koste zal gaan van explosiviteit. En je dus wel heel indrukwekkend je been tegen iemands oor kan plaatsen. Maar dat je dat oor vervolgens meer aan het kietelen bent met je tenen dan dat je hem een fatsoenlijke oorvijg geeft
Ik geef jullie echter wel absoluut gelijk dat jullie geen voetballers beentjes moeten hebben. Die zullen hun been namelijk nooit in een hoek van 90 graden kunnen krijgen met hun andere been. Maar dit gebeurt automatisch al omdat jullie op een andere manier trainen en jullie je spieren op een andere manier belasten. Door veel te oefenen past je lijf zich automatisch aan aan de nieuwe belasting. Met oefenen bedoel ik het vaak uitvoeren van de kick zelf. Hierdoor rek je namelijk dynamisch en behoudt je de spanning in de spier en daarmee explosiviteit. Bij het statisch rekken zoek je echt de eindstand op en flubber je als het ware al je spieren uit.
Tot zover mijn idee hierover

Al moet ik wel complimenten geven aan de poster. Ik denk niet dat ik ook maar in de buurt kom hahahaha