Ik had em op hyves geschreven in een blog ofsow en toen maar gecopy naar hier dus de smiley's ontbreken XD
Hier klein stukje over mijn 5 jaar aggresive sports
Begon met inlinen op mijn 14e toen heb ik dat tijdje serieus gedaan 1x wedstrijd meegereden maar dat was geen succes maar wel leuke ervaring.Heerlijke sport maar al snel kwamen de blessure's,
Rond mijn 16e kwam ik ook in aanraking met freerunning. Wat ik nu dus 3 jaar doet hele goeie tijd maar ook daar hoort vallen en opstaan bij.
Hier een lijstje wat ik voor blessures heb gehad in deze 5 jaar tijd inline/freerun met een pijn graat van 1/10 Hoe ik t ervaarde op dat moment
3x Gebroken pols (Rechts) 5/10 -
(Inline)
De eerste keer toen ik em brak dacht ik dat ik em voor de zoveelste maal gekneusd had. Was namelijk onderuit gegaan en ving me heel netjes op. Tog verkloote ik me pols dus ik naar huis. Toen moest ik eten dus ik hou me lepel beet een heel me hand shaken.ik wist meteen dat t helemaal niet goed Zat maar de pijn is minder als je em kneus gelukkig
2x Verrekte Enkelbanden (Rechts & Links) 9/10
(Inline & Freerun)
Dit was voor mij de meest pijnlijk blessure die ik ooit heb gehad ging egt door een hell dat moment. was toen met Jellow beetje over jersey boxen heen aan t flippen (voorsalto's) 1 jersey box ging goed 2 ook nog 3 ging ook nog paar keer goed (3x jersey box is 1,80m hoog.) nadat dat een paar keer gesprongen heb vond ik er niet veel aan toen kwam paulus binnen en liet t zien en ging onderuit mijn rechter voet bleef hangen achter de kink. Mijn enkel opgezwollen zo groot als een tennisbal. Egt niet fijn . 1 week lang niet kunnen lopen alleen maar hinkelen met links trap op trap af 2e keer was door een mis stap van een stoepje toen ik een precision wou springen
1x Lichte Hersenschudding 2/10
(Inline)
Dit was dezelfde dag dat ik van de dokter kreeg te horen dat ik weer mog beginnen met inlinen na verrekte enkelbanden. Ik spring een hip transfer meest simpele wat er is maar glee onderuit. Vol met mijn hoofd op de coping (ijzeren buis boven aan de ramp). Ik out wist niks meer op me aanloop na werd wakker in de ehbo kamer van skateland. Helemaal suf. Best cool deed geen pijn had alleen beetje hoofdpijn en kleine bult op me kop
3x Verrekte Kniebanden 8/10 (Rechts & Links)
(Freerunning)
De 1e keer was nog in het begin stadium van mijn voorgang probeerde een 1 step wallspin alles ging goed op de landing na. Lande met rechts tussen de 2 dikke matten waardoor mijn been dubbel klapte en mijn kniebanden beschadigden . Heb week niet fatsoenlijk kunnen lopen. De andere 2 keren waren door wall inward front waarbij ik de recht op landde en mijn knie de verkeerde kant op boog op zo'n moment zak je door de grond. en dan denk je dat over komt mij geen 2e keer nou mij dus wel .
..X Gekneusde Pols 6/10 (Rechts & Links)
(Inline & Freerun)
Ik heb dit te vaak opgelopen bij de kleinste verkeerde opvang manoevres en andere bewegingen. Ik breek em liever dan kneuzen . Nooit een pretje.
1x Gat In Me Hoofd (Rechter Wenkbrauw) 1/10
(Inline)
Was bezig in de halfpipe leunde teveel naar achter wou me omdraaien om op te vangen ma was dus al aan de andere kant van de ramp. Vol met me smoel tegen de baan waardoor mijn bril mijn wenkbrauw doorboorde. Echt niet normaal veel bloed ma geen pijn toen ik wou opstaan leunde ik op mijn rechter pols toen hoorde ik em breken (3e keer gebroken) dat deed zoveel pijn waardoor ik het gat in mijn hoofd niet voelde t zou 3 hechtingen worden maar ze besloten em tog te lijmen
Ondanks al deze blessure's Blijf ik doorgaan met deze sporten want hier ligt gewoon mijn passie, ik voel me vrij door deze sporten te oefenen trainen wanneer je wilt en je ziet je omgeving als 1 grote attractie park voor gevorderde
Ik wou dit gewoon even sharen met jullie:)